MTL

Direktlänk till inlägg 10 april 2008

Luddebus..

Av Malin - 10 april 2008 12:59

Febern är borta idag,så skönt..Den kom å försvann på en dag..!

Ser verkligen fram emot på lördag..älsklingen med,Han sa igår att nu måste vi träffa S och M igen..Får inte bli sånna glapp som det brukar vara..sen kom han på att vi ska ju faktist dit på lördag..

Men vi måste skärpa oss ändå..Försöka träffas lite oftare allihopa..men blir ju mysigt nu om värmen kan komma så man kan grilla å barnen kan leka ute.


Hmm försöker få ludwig att sova eftermiddagsluren nu..men jag lyckas ju inte så bra..Det var tyst inne i rummet ett bra tag så jag gick in för att kolla om han hade somnat..men icke..där satt skitungen utan strumpor och byxor å med ett stort flin..Hur fick han av sig byxorna?.tur att inte blöjan försvann också..för hade han fått av sig den hade det säkerligen varit dyngsurt eller en nerbajsad säng:)

Men kunde ju inte annat än att skratta åt honom..


Idag har jag köpt glass åt Ted ..han är jämt sugen på det..så idga köpte jag Ben och Jerrys.och häegen Daaz?..svin dyr glass..men allt för min bästa.

å den senaste nämda var jag lite sugen på att smaka då jag aldrig gjort det förrut..Kändisglass ju så får väl se om det är ngt att ha.


Ikväll blir det lat mat...igen.. Varmkorv med bröd..lite mos,rostad lök, bostongurka..å senap å ketchup..Först var jag sugen på grillad korv..men vet i sjutton å vi skulle lyckas få fart på grillen så fick bli varmkorv istället..

Fast det är ju också gott.


Plutten har iaf inte fått ngr tänder..å känner inte om det är ngr på gång heller..Fast jag tror det..men vi får väl se.


Tänkte att jag skulle försöka slå in Lucas present idga..veti sjutton hur jag ska lyckas..men får försöka lösa det med ngn kartong å lite..


Igår fyllde Carina, teds chefs fru 40 år..så var över med en blomma dit..Riktigt trevligt!


hum plutt sover fortfarande inte..ska försöka få honom att varva ner lite nu..sen ska jag passa på å sova en stund jag med.


Ha det gott.


 
 
Ingen bild

Farmor/farfar

10 april 2008 22:33

Det är nog tänderna som krånglar ska du se.
Bra att du försöker få honom att få rutiner.
Ha det bäst!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 april 2010 18:42

Jusst nu känns det sådär.. Hur mkt jag försöker att intala mig själv att du är en vuxen männsika och du har gjort detta val själv..Så snurrar tankar å funderingar hela tiden. Det går så mkt energi åt det så jag känner mig ständigt trött å Ted sa ti...

Av Malin - 6 mars 2010 07:42

VINN SVERIGES STÖRSTA BARN GOODIEBAG VÄRDE 40 000:- ”Jag är med och tävlar om Sveriges största barn goodiebagvärde över 40 000:- på Muppsan´s blogg!!En massa extra vinster kommer det oxå att bli, så tachansen du med” HÄR ÄR VAD NI KA...

Av Malin - 6 mars 2010 07:25

Usch, jag är så less. Nu är det 3dje gången på ca 1 månad som barnen är magsjuka. Får dåligt samvete över att jag inte är på jobbet nu när man precis börjat jobba å vi har massa bollar i luften som får skjutas upp för att man vabbar titt som tätt...

Av Malin - 27 februari 2010 07:35

Imorgon är det våran 5 års dag så idag ska vi gå på bio och äta gott. Okej storhandla ska vi göra på en gång också när vi har barnen hos mamma, men det an väl vara romantiskt det med? =)   Igår var Ted hemma och vabbade då de ringde från dagis å ...

Av Malin - 20 februari 2010 07:56

Jag har nu efter närmare 3 års mammaledighet kommit igång och jobba igen. Å vad jag älskar det! Många tror och tycker att vara mammaledig är värsta lyxen i jämförelse med att jobba, men jag håller inte med! Att lämna barnen till dagis där dom får lek...

Ovido - Quiz & Flashcards