MTL

Alla inlägg den 7 april 2008

Av Malin - 7 april 2008 20:17

ikväll har Ted satt upp luddes gunga i trädet så avr ute en sväng å gungade lite hela familjen..Så himla mysigt!


Sen in och ge ludde välling å så somnade han som en stock..Jag satte mig å bläddra i en tidning innan jag gjorde mig lite te å macka å ted satte ihop Lucas present..Blev en cool liten eldriven 3hjuling..Den kommer han nog rejsa runt bra i:)


Nu ligger Ted å kollar på hockeyn.Känner jag honom rätt så sover han nog snart;)..Själv ska jag lägga mig å läsa klart tidningen i sängen..Tycker verkligen att det är så skönt att lägga mig å koppla av i sängen vid 20-21 ngn gång på kvällen..Pallar verkligen inte vara uppe längre än så..å soffan kopplar jag inte av i lika bra.


Morgon dagen, hum ja du..inga planer direkt..Å jag tycker det är väldigt skönt..för då kan jag passa på å lägga mig å sova då Ludwig sover å sen leka å vara ute å gå när han är som piggast. Ibland är det väldigt skönt att bara tänka på sig själva..Eller tycker ofta det är skönt att bara göra så.

Är nog ingen sån mamma som ska ut på olika äventyr å träffa massa barn varje dag..För mig räcker det att ta en fika med vänner å barn elelr en lunch å så ngn gång ibland. Å ut å ta en promenad i vårsolen är absolut ett lagom ting att ha å göra om dagen:)


Va inne å stoppade in nappen nyss å tyckte det lät lite snorigt igen..Åhh jag hoppas verkligen inte det kommer tillbaka nu, men tror det kan vara tänder också..Haha jag tror nog allt kna bero på tänderna..men han avr ju faktist bra snorig sist dom ploppade upp med.

Men hoppas verkligen inte det blir ngt..för vill ju verkligen komma på Alicias kalas.


Nej nu är klockan halv nio..borsta gaddarna,kissa lite sen sängen:)

Av Malin - 7 april 2008 11:53

gick jätte bra,plutt väger nu 8380 g å är 71 cm..snart var huvudet igenväxt sa hon också..trodde nog det skulle vara det när han avr runt året vilket var fullt normalt.

Ska dit igen på 10 mån kontroll, hon sa att egentligen behöver vi inte komma för det dom kollar då är att dom ställer sig upp å det gör han ju redan..men vill ändå komma å kolla vikt å längd osv.


Igår kom våran honey hem..han höll sig väl vaken en timme sen slockande han..hade sovit 3 timmar på hela helgen..så skulle tro att han somnar ganska snabbt ikväll med:).

 Pappsen hade köpt massa leksaker till plutt.och så glad han blev för dom..Fast bästa ögonblicket var nog när ted steg genom dörren..ludde bara hoppade å skrattde i famnen på mig..blev verkligen så glad!


Nu till helgen är det 1 års kalas för Flisan. Stora tjejen ju:)

Sen nästa helg 2 års kalas för vårat bustroll Lucas

Å helgen därpå dop för August tror jag. Mamma pratade ngt om det..men det skulle komma inbjudningar.

Å sen helgen därpå har vi funderingar på att åka ner till Ohamn. Hur jobbar familjen Nygren då? Tror det blir första helgen i Maj.


Nej nu ska jag käka lite lunch å sega i soffan medans plutt sover.



Ovido - Quiz & Flashcards