MTL

Direktlänk till inlägg 9 april 2008

vad gör vi för fel?

Av Malin - 9 april 2008 10:45

ludwig är sjuk igen, feber..38,9 stog tempen på sist.förstod att ngt var fel inatt då han krånglade som aldrig förr.

men varför blir <han sjuk hela tiden? han äter jätte bra, får frisk luft minst en 45 min varje dag, träffar inte massa andra barn titt som tätt..men ändå kommer denna feber igen?!..är småbarn sjuka såhär ofta? är det något som jag missat eller?


Träffade iofs Lucas en snabbis i lördags, å han var ju snorig som alla andra små dagis barn jusst nu, han kramade ju ludde..Så kan det vara därifrån?

Men ludwig är ju inte snorig, utan bara febrig..men kanske är några andra dagisbaciller han hade?..hum vad vet jag,hoppas verkligen det går över snart iaf.


Får väl se hur det blir på lördag, får hoppas han är frisk å kry tills dess.


Hade lovat Frida att hämta henne idag efter skolan, så hon har ju tagit ledigt från fritids. Men mamma skulle åka å hämta henne från skolan så får hon vara här tills hon slutar jobbar.

Vill ju inte släpa ut skrutten i snön å kylan.

Ja jusste SNÖ, varför ska det börja snöa igen å se ut som vinter utanför fönstret..Vitt på backen å snöflingor som kommer ner från himmlen.

Vill ha vår nu ju..vi har ju hängt upp Ludwigs gunga som han skulle få gunga i, i vårvärmen..Men icke sa nicke..


Kommer väl ingen riktig sommarvärme heller det här året bara för att dom har sagt att det kommer bli en jätte varm sommar i år.Vill ju ha värme..

Men som männsika är man ju aldrig nöjd så kommer väl klaga i sommar när det är varmt å magen putar ut å bena svullnar sådär underbart upp och ludwig blir solbränd hur mkt man en smörjer honom med stark solkräm.. :D


Tänk om vi kunde ha vinter å då rejäl vinter, december,januari,februari.

Vår Mars, april, Maj.

Sommar å dess riktiga värme Juni,juli,Augusti

Sen höst September,oktober, november.


Känns som bloggen fick bli min klagomur idag, men tycker inte om sjukdomar å snö längre. Så enkelt är det bara!


Ludwig verkar ganska pigg nu trots allt..sitter å leker på golvet,skrattar å busar. Men visst syns det på ögonen att han är hängig..vi får väl se hur länge han orkar.


Ikväll blir det potatis å köttgryta, då vi har grytan klar i frysen å potatisen ska bara skalas å kokas.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 april 2010 18:42

Jusst nu känns det sådär.. Hur mkt jag försöker att intala mig själv att du är en vuxen männsika och du har gjort detta val själv..Så snurrar tankar å funderingar hela tiden. Det går så mkt energi åt det så jag känner mig ständigt trött å Ted sa ti...

Av Malin - 6 mars 2010 07:42

VINN SVERIGES STÖRSTA BARN GOODIEBAG VÄRDE 40 000:- ”Jag är med och tävlar om Sveriges största barn goodiebagvärde över 40 000:- på Muppsan´s blogg!!En massa extra vinster kommer det oxå att bli, så tachansen du med” HÄR ÄR VAD NI KA...

Av Malin - 6 mars 2010 07:25

Usch, jag är så less. Nu är det 3dje gången på ca 1 månad som barnen är magsjuka. Får dåligt samvete över att jag inte är på jobbet nu när man precis börjat jobba å vi har massa bollar i luften som får skjutas upp för att man vabbar titt som tätt...

Av Malin - 27 februari 2010 07:35

Imorgon är det våran 5 års dag så idag ska vi gå på bio och äta gott. Okej storhandla ska vi göra på en gång också när vi har barnen hos mamma, men det an väl vara romantiskt det med? =)   Igår var Ted hemma och vabbade då de ringde från dagis å ...

Av Malin - 20 februari 2010 07:56

Jag har nu efter närmare 3 års mammaledighet kommit igång och jobba igen. Å vad jag älskar det! Många tror och tycker att vara mammaledig är värsta lyxen i jämförelse med att jobba, men jag håller inte med! Att lämna barnen till dagis där dom får lek...

Ovido - Quiz & Flashcards