MTL

Direktlänk till inlägg 2 april 2008

Vilken koll ..man inte har,

Av Malin - 2 april 2008 18:38

Var såklart ingen panna dom tog ut..utan en oljetank..right?

Igår kväll for jönsarna iväg å hämta en kärra ved å bar in allt i källarn på kvällen..Hum ja jag säger då det:)


Men så skönt att ha så mkt ved nu, bara kunna elda när man vill..Dra ner lite på pannan å elda desto mer!! ska bara komma på hur man får värmen  huset lägre utan att vattnet blir iskallt.


Idag ahr det varit en mysdag med ludde å peter..Först biltema sen jula sen lunch på heron å sen media market..Kul att komma hemmifrån lite!

P. åkte ner till mor sin idag å skulle umgås lite innan han far hemmåt till O-town imorgon:)


Ludwig har bara sovit en timme ungefär idag..så tvär slocknade nyss..-men grannarna lär ju undra vad vi gör med lillfisen eftersom han ilskriker i sängen innan han kommer till ro..men nu sussar han så sött..!


Fyfan så fräck grannKÄRRING vi har..igår så kom hon först fram till mig nyfiken som hon är å undrar vad dom gjorde när dom tog ut tanken..sen när P. byter däcken till sommardäck kommer hon å vill att han ska byta däcken..säger det inte rakt ut..utan typ oj va pengar ni tjänar på det här å vilka bra fina grejor du har ser jag...Å sen när han tvättar bilen kommer hon å rågar om han tvättar hennes med för en hundring..Åååå blir galen på dessa männsikor..Hon är säkert en sån som sitter bakom sina tidningar i fönstret å kikar med kikare in bara för att hon är så gryymt nyfiken..


T. spelar träningsmatch idag mot hölö,tror jag det var, börjar klockan åtta..så han kommer nog inte hem förrens ganska sent..

Så då ska jag passa på att sitta i soffan å lipa åt barnmorskorna..:)


Förresten så fixade P. deklarationen åt oss också,super duper..Skönt att få tillbaka så mkt!


Vad jag är glad för att våren äntligen är här..bort med vinterjackor å alla overaller osv..äntligen kanske man får lite mer plats i hallen!


På fredag åker ju älskling till Norge å är borta hela helgen.Skojigt för han..

Ringde till mamma å sa att jag kommer nog ner å käkar där lite i helgen..är ju inge kul att laga mat till sig själv bara..Hon tyckte det lät som en jätte bra idé för då kunde hon ju få träffa Ludwig....å så mig med förstås kom det efter en bra stund..:)


Glömde fråga P. vad Maria för för blogg..Så P,C eller T kanske har lust att skriva den till mig så kan jag vara inne å fördriva mina kvällar där också:)


Ha det gott. 


 
 
Maria

Maria

2 april 2008 21:21

Hej Malin!
Maria här =) Har tjuvläst din blogg lite.. tycker att det är så himla mysigt att läsa om hur ni har det. Min blogg är littlebylittle.blogg.se. Kika gärna in där om du vill!
Hälsa Ted och Ludde! Kram!

http://littlebylittle.blogg.se

 
Ingen bild

Roy

2 april 2008 23:38

littlebylittle.blogg.se

Där har ni marias blogg, ledsen att ajg så sällan kommenterar, men läser allt som skrivs å sparar bilderna ;) Vi har fundereringar på att titta förbi nån helg framöver...

Kram ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 april 2010 18:42

Jusst nu känns det sådär.. Hur mkt jag försöker att intala mig själv att du är en vuxen männsika och du har gjort detta val själv..Så snurrar tankar å funderingar hela tiden. Det går så mkt energi åt det så jag känner mig ständigt trött å Ted sa ti...

Av Malin - 6 mars 2010 07:42

VINN SVERIGES STÖRSTA BARN GOODIEBAG VÄRDE 40 000:- ”Jag är med och tävlar om Sveriges största barn goodiebagvärde över 40 000:- på Muppsan´s blogg!!En massa extra vinster kommer det oxå att bli, så tachansen du med” HÄR ÄR VAD NI KA...

Av Malin - 6 mars 2010 07:25

Usch, jag är så less. Nu är det 3dje gången på ca 1 månad som barnen är magsjuka. Får dåligt samvete över att jag inte är på jobbet nu när man precis börjat jobba å vi har massa bollar i luften som får skjutas upp för att man vabbar titt som tätt...

Av Malin - 27 februari 2010 07:35

Imorgon är det våran 5 års dag så idag ska vi gå på bio och äta gott. Okej storhandla ska vi göra på en gång också när vi har barnen hos mamma, men det an väl vara romantiskt det med? =)   Igår var Ted hemma och vabbade då de ringde från dagis å ...

Av Malin - 20 februari 2010 07:56

Jag har nu efter närmare 3 års mammaledighet kommit igång och jobba igen. Å vad jag älskar det! Många tror och tycker att vara mammaledig är värsta lyxen i jämförelse med att jobba, men jag håller inte med! Att lämna barnen till dagis där dom får lek...

Ovido - Quiz & Flashcards