MTL

Alla inlägg den 10 mars 2008

Av Malin - 10 mars 2008 18:28

En på magen nu..v6..skapligt uppsvullen..

Sen några på lillälsklingen..

Av Malin - 10 mars 2008 13:30

har varit ute en sväng i regnet, gick till affären å tillbaka..ganska skönt att komma ut en stund..dock aldrig mysigt med regn.


Har nyss gjort middag till ikväll...Medelhavs soppa..mm så gott det är! köttfärs, vitlök,pastasnäckor,tomatpure,grönsaksbuljon,lök,z
uchini(eller vad det heter), creme fraiche, sweet chili sås å sen när man serverar så har man en klick gräddfil i å sen vitlöksbröd..mmm..Har dock aldrig gjort den hemma förrut utan baar på jobbet så får väl se vad Ted tycker om den..


Sen handlade jga lite småvaror så vi ahr allt hemma för denna veckas mat.

Mat denna vecka:

Måndag-medelhavssoppa+vitlöksbröd

Tisdag-stekt potatis och kassler

Onsdag-ungspannkaka

Torsdag-ris och korvstroganoff alt. potatismos å ungsstekt falukorv

Fredag- chicken nuggets å ngt till

Lördag-Potatiskroketter+kycklingfileer i sås med bacon å lök

Söndag-Blir nog ngt vi har färdiglagat i frysen, typ lasange eller ngt sånt.


Hmm jaha då börjas det då, hård i magen, massa gaser, uppsvullen å idag började jag stortjura när en dagisfröken fick lite presenter på ellens show..Haha:D

Av Malin - 10 mars 2008 08:00

Blir så trött på det här vädret..vill ha sol sol sol!!

Regn å grått är det ute..inte det man hade hoppats på att få se när jag vaknade i morse men men, bara gilla läget..


igår var det en lugn dag..var mest bara hemma..så skönt så,,Iaf jag å Ludwig , Ted var iväg å kollade när laget åkte på torsk i geneta:)


Idag blir det nog inte mkt mer gjort än att tvätta lite, är såå trött idag..L. tror ju att det är daGS att gå upp klockan 4-4.30

å för mig är det mitt inatten..morgonen börjar halv sex,för min del:D


L. sitter jusst nu å leker för fullt i vrummet å jag sitter här med en kopp kaffe..så gott så!

Ovido - Quiz & Flashcards