MTL

Direktlänk till inlägg 18 mars 2009

Vårkänslor.

Av Malin - 18 mars 2009 18:15

Underbart väder hela dagen..visst blåste det kalla vindar men va sjutton..snön är borta å solen skiner så underbart..Vi har nästan varit ute hela dagen..på förmiddagen var vi ute på tomten,gick å slängde lite skräp, ted tvätta bilen å njöt av solen..gick in lagom till lunch..åt lite sen tog vi vagnen å gick ner till bvc för en koll..F växer på bra å L fick recept på lite salvor för hans eksem.. när vi kom hem vid 15 hade Ted satt på kaffe så satt på altanen å drack kaffe/saft så underbart..gick in igen vid 15.30..T duschade å sen käkade vi lite mat...L har inte sovit ngt på hela dagen så han somnade vid 18 å F sover också..hur underbart det än är med vår så tar det på krafterna att vara ute hela dagen..

T är iväg nu till hovet för att kolla på hockey..jag tänkte rensa ltie i garderoberna här uppe..så mkt skit som ligger slängt..


Det verkar dock som om L är på väg på att bli sjuk igen..Inatt hade han feber men inget under dagen å han ahr varit pigg å glad hela dagen..men nu när han somnade blev han varm igen å tempen slutade på 38,6..så i med en supp å så håller vi tummarna om att han får sova gott inatt..Vet int eom det är öronen som spökar igen? läkarn sa ju nämligen att det såg ut att vara irriterat i ena örat när vi var i eskilstuna, men att dom inte ville göra ngt åt det då..Utan att vi skulle höra av oss till bvc om han verkar ha ont eller får feber..så får vi väl börja på en ny pencilin kur...Försöker köra med nässpray så fort han är snorig för att undvika att det sätter sig på öronen men verkar misslyckas varje gång..


Läste i S blogg om att dt fick ut ersättning på deras barnförsäkring nu när A legat inne på sjukhuset 2 nätter osv..så kollade upp vår å javisst kan vi få ersättning för det med så imorgon ska jag ringa till trygghansa så får vi se vad dom säger...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 april 2010 18:42

Jusst nu känns det sådär.. Hur mkt jag försöker att intala mig själv att du är en vuxen männsika och du har gjort detta val själv..Så snurrar tankar å funderingar hela tiden. Det går så mkt energi åt det så jag känner mig ständigt trött å Ted sa ti...

Av Malin - 6 mars 2010 07:42

VINN SVERIGES STÖRSTA BARN GOODIEBAG VÄRDE 40 000:- ”Jag är med och tävlar om Sveriges största barn goodiebagvärde över 40 000:- på Muppsan´s blogg!!En massa extra vinster kommer det oxå att bli, så tachansen du med” HÄR ÄR VAD NI KA...

Av Malin - 6 mars 2010 07:25

Usch, jag är så less. Nu är det 3dje gången på ca 1 månad som barnen är magsjuka. Får dåligt samvete över att jag inte är på jobbet nu när man precis börjat jobba å vi har massa bollar i luften som får skjutas upp för att man vabbar titt som tätt...

Av Malin - 27 februari 2010 07:35

Imorgon är det våran 5 års dag så idag ska vi gå på bio och äta gott. Okej storhandla ska vi göra på en gång också när vi har barnen hos mamma, men det an väl vara romantiskt det med? =)   Igår var Ted hemma och vabbade då de ringde från dagis å ...

Av Malin - 20 februari 2010 07:56

Jag har nu efter närmare 3 års mammaledighet kommit igång och jobba igen. Å vad jag älskar det! Många tror och tycker att vara mammaledig är värsta lyxen i jämförelse med att jobba, men jag håller inte med! Att lämna barnen till dagis där dom får lek...

Ovido - Quiz & Flashcards