MTL

Alla inlägg den 9 april 2009

Av Malin - 9 april 2009 19:36

nu på kvällen blev det riktigt härligt vårväder igen så vi klädde på oss å tog en promenad..först till änderna för att ge lite smörgås..sedan promenerade vi runt en sväng i byn för att stanna en stund i lekparken..

när vi kom hem hade pappsen köpt nya tuffa skor till Ludde..så himla tuffa var dom..me like!!


dags att göra iordning barnen för natten nu..

Av Malin - 9 april 2009 15:24

Idag hugger vi tag om kvasten och vinkar glatt ner till farmor ,farfar och faster medans vi åker förbi..Eller det är väl kanske bara jag som åker förbi men jag kan vinka iaf=).

Inegn påskkärring så långt ögat kan nå..Förra året hade vi bara ett gäng här..jag kom ihåg när jag avr liten då gick vi hem å sminkade oss fina direkt efter skolan å sedan iväg å var borta i flera timmar runt hela vagnhärad..men verkar itne vara så längre?! eller så kanske ingen vågar sig in till oss bara?..


Idag har vi inlett påsken med lite gott..Har gjort iordning choklad ägg som vi sedan fyllt med pannacotta.. å bär som jag tänkte vi skulle ha till kaffet ikväll. Äggen blev väl sådär bra men duge då dom ska ätas snart ändå-.


å påsken inleds med lax till middag..mumsigt värre..men så fick jag nyss veta att ted skippar  middag hemma eftersom han blir sen från jobbet å ska iväg t sthlm för att handla fiske grejjer..så ringde min käre mor som får komma å äta med mig istället..


idag är andra dagen då det känns som om vi inte gjort så mkt..har promenerat en sväng,gjort påskgodis/efterätt..lagat mat tvättat lekt..hum ja dagarna går ändå..


ikväll ska jag försöka ta tag i deklarationen så man har det överstökat å vet att pengarna kommer till midsommar..på tal om pengar har ted äntligen fått ersättning från akassan nu..great ! då fixar det sig nästa månad med..


F somnade precis så ska nog passa på att fixa salladen till maten..


ha en fortsatt trevlig kväll... Haha måste bara erkänna en sak nu..tänkte jag skulle skriva den sista frasen på engelska men som så många ggr så suddas det ut då jag blir osäker på stavningen..helt sjukt att man glömmer så snabbt då det inte används särskillt mkt längre..

Ovido - Quiz & Flashcards