MTL

Alla inlägg den 8 september 2008

Av Malin - 8 september 2008 20:53

Det är full rulle nere i källarn J är här och installerar luft vatten någoting..ja iaf det är ngt värmesystem som ska dra ner våra elräkningar en del iaf..vilket verkligen behövs..Funkar inte att ha en vinter till med elräkningar på 5000 / månad.


Själv har jag lagt pluttis för en halv timme sen..som helt plötsligt har blivit kvällspigg. Vi var ner till min mor och tog en dusch då vi inte hade ngt vatten här hemma..Ska ju till bm imorgon på morgonen och sedan ska plutt ta spruta på 1 års kontrollen..kan ju vara trevligt om man kommer utan flottigt hår å lukt av gammalsvett!


Älsklingen har eldat förfullt ikväll eftersom J öppnat element..så mysigt så..man får verkligen en höstkänsla när brasan är igång..


usch känner att jag är grymt trött å har ju köpt mig en mama tidning så ska faktist lägga mig i sängen redan å läsa lite..



Av Malin - 8 september 2008 15:51

I lördags hade vi kräftskiva/grillning hemma hos oss..vi var 4 par som alla har barn födda 07..fast vi var barnfria denna kväll. Massa god mat och trevligt sällskap..Får försöka hålla det som en tradition varje år!


Ludwig sov alltså borta för första ggn i lördags..och det hade gått så bra så.Vilket känns skönt..Eftersom det blir mormor som han får sova hos när nästa pluttis får för sig att komma till världen.

Själv sov jag väl sådär natten mellan lör-sön..Folket begav sig hemmåt vid 1.30 och vid 2 gick vi å la oss..men då började tankarna om hur det går för pluttis att snurra runt..så vet itne när jag somnade..å sen vaknade man klockan 7 då ludwig brukar vakna..lyckades somna om till 8 å sedan låg jag å halvsov till kl 9...å då kändes timmarna låånga innan pluttis kom hem..han kom hem igen vid 11..och ärligt talat brydde han väl sig inte särskillt mkt mer om oss än vanligt..vi fick en varsin puss men sen var det full fart med annat..

Vid 13.00 åkte vi med till vljung för att titta på teds match..Älsklingen gjorde mål..:)

Var hemma igen vid 18.00 efter ha hämtat en varsin pizza och vi alla var sååå trötta!..ludwig orkade ingeting så vi la honom vid 19 men vägrade att somna..så efter en timme gav vi upp å han fick komma upp igen..lycklig som aldrig förr var han över det å började leka fram till 21.30..då först fick han ro å kunde somna in.. själv var jag så trött då så tårarna bara forsa ner..grät åt allt..å då menar jag verkligen allt!..men ändå kunde jag inte somna förrens vid 23.30..hoppas på att få somna tidigare ikväll..är bra seg känner jag!


Idag var vi till öppna förskolan en sväng..var där vid halv nio å åkte hem igen vid halv elva..det var lite lagom..hade inte orkat stanna en timme till. tog iaf svängen förbi hulo för att se om dom fått in ngr tunna mössor som man kan ha nu när det börjar bli kyligt..men inte det inte..eller jo till nyfödda..men det var allt..igår letade jag igenom alla ikea kassar med undanlagda för små kläder som L haft men hittar inte en enda tunn mössa..vet inte vart jag gjort av dom..han ahde ju iaf en 3 st som jag kan minnas.


nej nu är nog toscakakan färdig å mat måste väl lagas.

Ovido - Quiz & Flashcards