MTL

Alla inlägg under oktober 2008

Av Malin - 20 oktober 2008 19:57

Har varit så fruktansvärt godis sugen hela kvällen..Så jag kokade ihop en favorit som jag hade för länge sedan..Säkert 7 år sedan jag gjorde detta..

Den underbara 4 minuters kolan..Hur bra som helst när suget kommer å inte vill försvinna..


Pluttis har varit kinkig hela kvällen..Ända sedan vi kom in efter varit i lekparken en sväng på eftermiddagen..Hoppas verkligen inte han blir sjuk igen!.Nu sussar han iaf sött..så får hoppas att vila är det enda som behövs.


Ted är inte hemma utan är å spelar tokpoker eller vad dom kallade det..Vi får väl se när han dyker upp igen..


Så i min ensamhet ska jag nu käka upp 4 minuters kolan å jäsa ännu mer om magen:)

Av Malin - 20 oktober 2008 15:28

Hittade en massa gamla bilder.Skojigt att se ngr kanske:)

Av Malin - 20 oktober 2008 12:39

Idag vaknar plutt kl 7..Vi stiger upp å äter frukost för att sedan göra iordning oss för att ta en promenad bort till kyrkis. Vi stannar där i 2 timmar..sen orkar jag inte mer..för mkt barn,vuxna och så varmt..

Vi tar vagnen å går vidare mot affären istället för att sedan vandra hem..

Plutt är så trött så han får lägga sig efter en banan å lite nyponsoppa..Han somnar direkt tänkte jag..Men icke sa nicke..Tröttheten hade gått över till övertrött..Så nu äntligen efter en timme somnade han gott.


Så nu hamnar jag framför datan med en clementin..å det är faktist helt sjukt vad man kan uppskatta att det är tyst å lugnt en liten stund..speciellt efter ngr timmar på öf..Alla barn å vuxna pratar i mun på varandra så man hör inte vad man själv tänker..


Dom pratade förövrigt om lekslottet på öf..De skulle nog anordna en resa dit i november..men vet i sjutton om jag vågar följa med faktist..MEn däremot tänkte jag kanske att vi skulle tvinga med oss S,M och A dit ngn helg?..Det verkar faktist ganska roligt för de små.Så vad säger ni:)


Näe men nu börjar våra bästa år..kanske skulle kika på det..

Av Malin - 19 oktober 2008 19:56

Förvärkarna har lugnat sig å känner mig precis som vanligt igen,skönt!

Dagen har bara svischat förbi..gick en långpromenad med min son och mor förrut..Sen åkte vi till trosa och mamma bjöd på kina mat..Tusen tack!..

Ted och frida hade det inte så illa dom heller eftersom dom åt grekisk mat i nyköping..


Pluttis ramlade idag å slog i sin läpp..så nu har han vörsta fläskläppen..Fast det är bara den lilla "flärpen" i mitten på överläppen som är svullen..Ser riktigt skoj ut:D



Av Malin - 19 oktober 2008 10:43

Gårdagen var riktigt trevlig..Vi åt gott å umgicks..Barnen lekte bra å käkade massa snacks:) Vi gick hem vid 21.30..vilket var alldeles lagom..Vi stannade till hos mamma då ted var tvungen att kissa å så passande att mamma var tvungen att hämta en madrass hos oss så då fick vi skjuss hem.

Väl hemma somnar plutt på stört å jag känner mig bra trött..Ligger ngn timme i soffan men då jag får så ont i ryggen lägger jag mig i sängen istället..Trodde jag skulle somna på direkten..men istället började magen att värka..jag visste inte riktigt vad som väntade.För det var riktigt intensiv smärta..hade så ont så jag skakade. Inte kan det väl redan vara dags var min första tanke?? Men efter ngr besök på toaletten..En varm dusch och en vetekudde på magen somnar jag tillslut å sover gott hela natten..Idag känner jga att jag har lite ont nere i "tjejmagen"..Men håller tummarna på att det försvinner under dagen..Bebis verkar iaf må bra å trycker å pressar där innefrån..


Idag skulle vi ha städat egentligen..men då rörjoel kommer och jag inte känner att jag vill överanstränga mig idag så tar vi det nästa helg istället..Hum sikken osis:D

Dagen kommer spenderas hos mamma då ted och frida ska åka till Micke i Nyköping å kolla in nya lägenheten..Känner inte för att sitta hemma hela dagen..


Näe nu är det nog dags att klä på sig å borsta tänderna..

Av Malin - 17 oktober 2008 21:45

Var de 2 som heelt klart var bäst ikväll!

Det är såklart idol vi pratar om..Om det nu är så att någon missat fredagsunderhållningen:)


Vi satt å bläddra över till huddninge-leksand matchen som spelades samtidigt..Ted trodde innan matcen att Lif skulle vinna med 1-7 å nu står det 5-5 efter 3dje perioden å förlängning väntar..Det var oväntat!

Men nu har jag smitit in till sovrummet istället..Kikar på the wedding crshers..eller vad den nu hette å glor run tlite på nätet..

Ted skulle spela tvspel..Känner ju inte för att sitta å titta på det!



Av Malin - 17 oktober 2008 12:01

Jag orkar inte göra någoting jusst nu..Jag hade bara för ngn vecka sen städnoja..Då gick jag å plockade efetr allt å alla hela tiden å hade trasan i högsta hugg..Men nu känner jga bara blää..Leksaker överallt å jag bara orkar inte plocka ihop det..Städhjälp Tack!!!..

Tänk om man var rik..då skulle jag garanterat anställa ngn som kom å storstädade huset åt mig 2 ggr i veckan..underbart det skulle vara..

Av Malin - 17 oktober 2008 07:24

idag var dt riktigt mörkt när vi steg upp ur sängen straxt innan 7...Ludwig är hostig å snorig å vaknar på heeelt fel sida idag..Gnäller å skriker så fort dt inte går som han vill.Hoppas han piggnar till under förmiddagen.

Idag blir det en lugn dag..fram till kl 13 då vi ska hämta Frida..Hennes mun går i ett nu förtiden så kommer nog vara bra slut när mamma kommer å hämtar henne sen..Men det gör mig ingeting..Ska ändå bara uggla i soffan framför idol ikväll.

Imorgon ska vi ju å fira diego..Men får väl se hur det blir för mig å plutt nu när han är lite krasslig..Vill inte smitta ner dom andra barnen som alla börjat på dagis å föräldrarna jobbar. Men kanske kan köra en deal med mormor..eftersom vi hämtar frida idag kanske hon kan ta plutt ngr timmar imorgon kväll..

nu ska vi koka lite nyponsoppa för att sedan äta frukost..


Ha en trevlig helg.

Ovido - Quiz & Flashcards