MTL

Alla inlägg den 16 augusti 2009

Av Malin - 16 augusti 2009 18:47

Nu har vi kalasat färdigt..och jag är trött,trött ,trött!

Barnen sover som ena stockar så då kan jag gå å röja undan lite i lugn å ro nu. Ted som hade lovat att vara hemma en heldag idag var tvungen att åka och spela matchen han tackat nej till eftersom dom inte fick ihop folk. men nu får han skippa lite träningar och grejer i veckan istället. Har blivit lite mkt nu på senaste tiden och jag känner att jag inte pallar det jämt. Men får ju skylla mig själv, det är ju jag som säger men åk dit ..gör det..Bara för att jag vet att han tycker det är så kul..men sen så fort han kommer hem är jag en riktig bitterf*tta och all min trötthet över går till agretioner som går ut över honom. Men snart så ska jag också komma iväg lite på kvällarna så då blir det ju automatiskt mer hemmakvällar för teds del. Jag ska nämligen börja på friskis nu i september har jag bestämt mig för. Har noll i koordination men ngn gång lär man sig väl? Kanske är någon som har lust att börja svettas lite med mig?


Okej nu kom jag bort mig totalt ..det jag skulle skriva om var ju vad jag fick för fint idag..Fick jeans och t-shirt , mascara, pengar och blommor. kommer en bild med mina nya fina kläder:)

 kommer även en massa andra bilder från den senaste tiden...




Av Malin - 16 augusti 2009 08:45

Jag åt så mkt igår att jag inte tror jag behöver äta ngt mer  på en vecka men det var ju så fruktansvärt gott. Förätten var ngt jag aldrig provat förrut men den kommer garanterat göras här hemma många ggr om. Kanske även som lite kvällsgott? Det var en bit baguett med en tapasröra (skaldjur) och sedan riven västerbotten ost som stoppades in i ugnen. Mmm så gott och så lite aioli till också!


Ltie pinsamt dock att Ted kom 1 ½ timme försent eftersom vi aldrig käkat mat elelr så ihop förrut. Men han hade ju en bra ursäkt eftersom han lekt baywatch på sillen. De var tvugna att hämta upp en kille med båt som låg ute på sjön utan varken åror elelr en fungerande motor.

P och A ryckte bara på axlarna åt det så var ju ingenfara.


Idag blri det lite fix inför kalaset och sedan slöa..Vet redan nu att våra älskade barn kommer vara helt slut ikväll eftersom dom var uppe till 22 igår och vaknade vid 6.30..Så blir nog en tidig kväll för oss alla.


Ludde har förövrigt blivit skiträdd för djur. Han har alltid hållt sig lite på avstånd men nu är det extremt..Hela han skakar så fort en katt eller hund går förbi. Pernilla m familj hade en katt och ludde var livrädd bara illskrek så fort katten gick förbi honom. Sedan hade amalia ett gosedjur som såg ut som en bäver vilket L också trodde var en katt och ted ,dum som han va, kastade ju det rakt mot honom . Har aldrig sett stackarn så rädd förrut. Får hoppas det bara är en fas som snart går över igen annars får vi vill skaffa djur så han vänjer sig..humm eller inte..jag och djur kommer inte överens..

Ted hade en katt när vi träffades men den blev helt flippad när jag flyttade in där..jag sänder nog ut dålig energi åt djur.

Ovido - Quiz & Flashcards