MTL

Alla inlägg den 10 februari 2009

Av Malin - 10 februari 2009 21:45

nu förtiden blir uppdateringen lite sämre..men det som hänt på sitonde är iaf att badhus besök med grabbarna..Ludde är överlycklig när han får bada.ska hoppa från kanten å sen flyter han runt med sina armpuffar. Fabian sa inte ett ljud så tror nog han trvides ganska bra i varmbassängen med. Men puh, så fort man gör ngt som inte är planerat kommer stressen,vimsigheten å migränen. Det gäller verkligen att ha planerat å plockat fram grejer dan innan för att det ska funka för mig.

Kyrkis har vi hunnit med i 2 dar nu också, skönt å komma iväg.slippa vara hemma å tänka på tvätt,mat,städning osv..När man kommer det är det bara lek,kaffe å socialt som gäller:)

En hel del långpromenader har det blivit med.. lite läskigt dock då det är så mkt is nu på gatan.. Den vägen jag brukar gå nere vid ån var som en isgata hela vägen fram till affärn..Det var knappt jag tog mig upp för sista backen med vagnen..men som tur är finns det snälla männsikor som hjälper en.


imorgon ska Ludwig och Ted åka till ngt lekställe i sthlm..Så jag har tillverkat handduksförkläden idag..det ultimata hade ju varit plastad frotté men det får duga det här med..För er som inte vet är våran plutt så himla åksjuk å spyr i bilen. Så nu till den tsora frågan..Vad ska jag göra imorgon när jag bara har ett barn hemma.ett barn som inte kräver mer en att man pratar med honom,ger honom mat å låter han sussa när han är trött. Min första tanke var självklart sova..men vet ju mkt väl att jag inte kommer kunna koppla av å sova när jag vet att det finns tvätt osv som ska fixas..Men det är skönt det med..kunna städa i lugn å ro..svabba av golven utan att ngn kommer å kliver på dem efter ngn minut.


Vi har förresten upptäckt en sak idag..Ludwig får mkt oftare sina anfall då han blir så ledsen så han håller på å tuppar av när han är trött..Idag hade han inte sovit ngn middag å gjorde säkert så 7-8 ggr under eftermiddagen/kvällen..men jusst nu börjar man bli så van så man tar bara upp honom i famnen eller lägger han ner när han blir alldeles blå, man vet att ett andetag kommer alldeles straxt..men visst är det alltid jobbigt att se honom alldeles blå i ansiktet..men man är ändå lugn när det händer då det nu sker minst 1 ggn/vecka..



Ovido - Quiz & Flashcards