MTL

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2009

Jaa...

Av Malin - 13 oktober 2009 16:01

Hmm så var det ju detta med denna blogg.. Har inte haft lust alls med detta på ett tag, allt tävlande,bloggande osv har bara lagts åt sidan.. Kvällarna avlöser jag och gubben varandra med träning..Känns som om man knappt hinner ses på vardagarna men det är så skönt att vara igång igen..Och Teds träningar är så pass sent så jag hinner ut och springa skapligt medans han får lägga barnen..

Det går riktigt bra att springa (jogga) jusst nu..igår sprang jag 5,5 km.Benen kändes lätta och ingeting kändes i knäna..Däremot sprang jag för tätt intill maten så hade fruktansvärd håll hela tiden..


Detta med att tänka på vad jag äter har jag inte ork till längre..Och för den delen inte råd med..Känns inte som om det är prio ett..Kan ju vara bra att hela familjen får mat i magen istället för bara jag..

Försöker ändå inte äta massa godis,fika osv på veckorna utan det är på helgen isf..


Sedan blir jag hemma ett tag till..barnen fick dagisplats nästa månad..inte det dagis vi vill ha och jag ahr inget jobb att komma tillbaka till så kändes som om jag/vi väljer att ha barnen hemma ett tag till och söker jobb samtidigt hela tiden och hoppas på att det dyker upp ngt inom snaar framtid..


bilder var utlovade till vissa personer..Men det kommer en annan dag..SORRY :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 april 2010 18:42

Jusst nu känns det sådär.. Hur mkt jag försöker att intala mig själv att du är en vuxen männsika och du har gjort detta val själv..Så snurrar tankar å funderingar hela tiden. Det går så mkt energi åt det så jag känner mig ständigt trött å Ted sa ti...

Av Malin - 6 mars 2010 07:42

VINN SVERIGES STÖRSTA BARN GOODIEBAG VÄRDE 40 000:- ”Jag är med och tävlar om Sveriges största barn goodiebagvärde över 40 000:- på Muppsan´s blogg!!En massa extra vinster kommer det oxå att bli, så tachansen du med” HÄR ÄR VAD NI KA...

Av Malin - 6 mars 2010 07:25

Usch, jag är så less. Nu är det 3dje gången på ca 1 månad som barnen är magsjuka. Får dåligt samvete över att jag inte är på jobbet nu när man precis börjat jobba å vi har massa bollar i luften som får skjutas upp för att man vabbar titt som tätt...

Av Malin - 27 februari 2010 07:35

Imorgon är det våran 5 års dag så idag ska vi gå på bio och äta gott. Okej storhandla ska vi göra på en gång också när vi har barnen hos mamma, men det an väl vara romantiskt det med? =)   Igår var Ted hemma och vabbade då de ringde från dagis å ...

Av Malin - 20 februari 2010 07:56

Jag har nu efter närmare 3 års mammaledighet kommit igång och jobba igen. Å vad jag älskar det! Många tror och tycker att vara mammaledig är värsta lyxen i jämförelse med att jobba, men jag håller inte med! Att lämna barnen till dagis där dom får lek...

Ovido - Quiz & Flashcards