MTL

Alla inlägg den 28 maj 2009

Av Malin - 28 maj 2009 13:05

Är less och trött på att man aldrig kan ha några kronor över.

Denna månad,innan vi hade räknat ihop räkningarna, tänkte vi jo men nu får vi ju iaf skapligt med pengar. Men så satte jag å räknade ihop räkningarna å tjoff sa det så var denna glädje borta. Jag förstår itne varöfr alla dyra räkningar alltid ska komma samma månad.

Men men huvudsaken är ju att vi har mat på bordet å räkningarna är betalda.. å det klarar vi ju av iaf..Den enda anledning till att jag längtar tills man har ett jobb igen eller tills båda har  jobb igen är att man kan hitta på lite saker. Unna sig själv en tröja eller byxa utan att hela månadens ekonomi rasar ihop. -men det kommer väl en tid för allt.


Efter räkningarna var betalda skulle vi ta en tripp till affären för att köpa ägg och bröd. Vi kom dock aldrig fram, lagom till återvinningen 100 meter bort kommer världens stört skur å vi alla springer hem dyngsura!..Så bara av med alla kläder och lägga oss under ett täcke å läsa bok istället.. Barnen sover nu iaf så passar på å tar det lugnt i soffan istället.


har hunnit köra igång ngr maskiner tvätt iaf, men lite kvar än..men tänker inte göra så mkt mer idag..kommer säkert ta sönder tvättmaskinen eller ngt bara för man tänker att man ska va duktig å få allt upptvätta.


Nej nog med tjurigheter. när barnen vaknar tar vi nya tag igen:D


http://www.freestreet.se/?r=12735

Av Malin - 28 maj 2009 07:32

Idag fick jag sovmorgon ända till halv sju, så skönt..Man känenr sig lite mer som människa vid den tiden än vad 5-5.30 Eftersom vi var och kollade på pappsens match( de förlorade med 0-1) igår så var vi inte hemma förrens niotiden..och det var väl därför Fabian bestämde sig för att sova lite längre..

Känner att jag har lite tendens till huvudvärk..Men tror det är vädret. Regn. Fast idag känner jag faktist att det är mysigt med regnet.

MÅSTE stÄda upp lite här hemma och tvätta upp alla kläder, så då passar det perfekt.


Idag åker mamma och Frida till kreta..så himla skööönt! Vill också..Men det kommer ju förhoppningsvist en tid då vi också har råd att lägga undan pengar och spara till en resa.


Imorgon ska jag iväg på sexparty hos sofija..Ida har dragit med mig dit då hon tyckte jag behövde komma ut mer än till lekparken,så fint som hon beskrev det..:)  Det ska bli kul att få komma iväg en sväng och bara vara Malin, inte mamma som har massa och fixa hela tiden. Det var länge sedan nu. Tänkte ta mig ngn öl också.Men som sagt någon, har ju inte durckit alkohol på ja snart 3 år..Eller jo han dricka två cider mellan pojkarna å då kände jag mig slirig efter 2 cider..


Dags för blöjbyten..


http://www.freestreet.se/?r=12735

Ovido - Quiz & Flashcards