MTL

Direktlänk till inlägg 12 december 2008

Det är jul snart.

Av Malin - 12 december 2008 22:23

Hmm.Jag tror ärligt talat min sambo har missat det här med att det snart är jul.. Förra veckan när vi var i stälje för att handla julklappar blev det även kläder till Ludwig..Jag tänkte att ja men va bra då får han det i julklapp..mne icke sa nicke..allt skulle han få på en gång..Sen var vi på toys"r"us och skärholmen igår..Då blev det en stor bobcat till ludde och en skitsnygg adidas dress..Men inte kunde han få det i julklapp heller..utan man ska få allt på en gång..Å jag har verkligen försökt att få det till julklapp..men ted vägrar..sån himla tråkmåns:)..Blev även 2 tshirts till ted uppe i skärholmen..När han stod å valde dem inne på footlocker så sa jag ja men köp dom då till dig i julklapp(vi har sagt att vi ej ska köpa ngt till varandra/oss jsälva i år)..Men när vi kommer hem åker en av tröjorna på, på en gång..Det var ju julklapp utbrast jag..men fick till svar att jag kunde glömma det..Eller så var det julklapp men att han fick använda dom på en gång..Får hoppas att han lär sig med åren att man inte kan köpa allt till barnen å ge till dem på en gång veckorna innan jul..Då blir det ju inget att längta till!..Tur att barnen är så pass små så de ej förstår.


igår var vi även å kikade på Frida när de hade luciatåg..helt koko var ju jag som trodde att det var lucia den 11..å satt å svor för mig själv över att de inte visade ngt luciatåg på tvn..men självklart är det ju imorgon..Sånt som man vetat i flera år är totalt bortglömt..man har nog fan bara mjölk i huvudet nu förtiden..Tror du att bröstmjölken letar sig uppåt kanske?


i veckan har vi gjort lite julgodis också..Knäck för 3dje gången..hum varför ska det vara så förbaskat gott för?..å sen gjorde ted choklad med rispuffar i..Hum vet inte om man kallar dem ngt speciellt?..men det är iaf himla gott med en sån till kaffet på eftermiddagen. På tal om kaffe..shit vad det går åt nu när vi båda är hemma på dagarna..tycker man får köpa ett nytt paket varje gång man är å handlar..


Jag kan verkligen inte förstå hur fort tiden går..på söndag är Fabian redan 4 veckor..Men det märks nu att han börjar bli större då vakentiden är desto mer å han gärna sitter å kikar runt på tavlorna å gardinerna:) Men fortfarande sover han ju väldigt mkt..


Ikväll har vi kikat på idolfinalen å käkat gurkstavar,morotstavar och oststavar med dipp. mumsigt värre! å som de flesta nog tippade blev ju Kevin årets idol..vilket är helt rätt!..men alice kommer ju lyckas ändå..


Nej nu ska jag nog ta med mig datan å lägga mig å kolla in om det finns ngr snygga kläder på hm/gina/lindex..Får sånna ryck i mellan åt då jag bara skulle vilja handla massa kläder till MIG själv..Å blir överlycklig när man hittar massa fint men sen när man klickar sig vidare för att se vad det hela landar på inser man ganska snabbt att man inte ha råd å de där kläderna känns helt enkelt inte lika lockande längre. Så dröjjer det ca 2 månader så får amn ett sånt ryck igen å så gör man samma procedur igen..men det kommer en dag då man har råd att köpa till sig själv med.


jag hade förresten namnsdag i onsdags..Vart är alla gratulationer??..fast jag hade glömt bort det jag med..ända tills mormor ringde..hon har nog koll på alla namnsdagar i släkten..Sen ringde min moster å grattade å mamsen kom upp med nybakade lussebullar..så himla gott! hon hade till och med åkt tidigare från jobbet för att se till så jag skulle få det..Du är underbar du mamma! Å av Ted fick jag ett .".Aha har du namnsdag..är det malin eller ngt mellan namn? Aha ..Grattis då.."..


nähe ni..lite bilder också kanske..

 
 
Emelie

Emelie

13 december 2008 00:59

Åh sötisarna. Och vilken grymt fint adidas-set L fick, var hittade ni det? Jag är jättesugen på att få se lille F så hojta till om du känner för en fika någon dag :-) Kram!

http://kenzies.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 april 2010 18:42

Jusst nu känns det sådär.. Hur mkt jag försöker att intala mig själv att du är en vuxen männsika och du har gjort detta val själv..Så snurrar tankar å funderingar hela tiden. Det går så mkt energi åt det så jag känner mig ständigt trött å Ted sa ti...

Av Malin - 6 mars 2010 07:42

VINN SVERIGES STÖRSTA BARN GOODIEBAG VÄRDE 40 000:- ”Jag är med och tävlar om Sveriges största barn goodiebagvärde över 40 000:- på Muppsan´s blogg!!En massa extra vinster kommer det oxå att bli, så tachansen du med” HÄR ÄR VAD NI KA...

Av Malin - 6 mars 2010 07:25

Usch, jag är så less. Nu är det 3dje gången på ca 1 månad som barnen är magsjuka. Får dåligt samvete över att jag inte är på jobbet nu när man precis börjat jobba å vi har massa bollar i luften som får skjutas upp för att man vabbar titt som tätt...

Av Malin - 27 februari 2010 07:35

Imorgon är det våran 5 års dag så idag ska vi gå på bio och äta gott. Okej storhandla ska vi göra på en gång också när vi har barnen hos mamma, men det an väl vara romantiskt det med? =)   Igår var Ted hemma och vabbade då de ringde från dagis å ...

Av Malin - 20 februari 2010 07:56

Jag har nu efter närmare 3 års mammaledighet kommit igång och jobba igen. Å vad jag älskar det! Många tror och tycker att vara mammaledig är värsta lyxen i jämförelse med att jobba, men jag håller inte med! Att lämna barnen till dagis där dom får lek...

Ovido - Quiz & Flashcards